• ثبت نام: سرمایه‌گذاران محترم می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی متنوعی که به منظور ارتباط در نظر گرفته شده با مجموعه مدیریت دارایی تابان تماس بگیرند، در سامانه سرمایه‌گذاران شرکت ثبت شوند و امکان درخواست مشاوره تلفنی یا حضوری برای آنان فراهم شود.
  • ارتباط و گفتگو: پس از برقراری تماس با مجموعه تابان، سرمایه‌گذاران می‌توانند سوالات، دغدغه‌ها و نیازهای خود در زمینه‌های استراتژی سرمایه‌گذاری، گزارش‌دهی، مدیریت سرمایه و سایر موضوعات مرتبط را با متخصصین مربوطه مطرح کنند.
  • احراز هویت: جهت تایید هویت مشتری و بر اساس الزامات قانونی، مدارک لازم جهت احراز هویت توسط کارشناسان شرکت بررسی و در پرونده سرمایه‌‌گذار قرار می‌گیرد.
  • تکمیل فرم‌های سبدگردانی: در راستای بررسی شرایط و خواسته‌های سرمایه‌گذاران، تبیین و انتخاب استراتژی‌های متناسب با اهداف و افق سرمایه‌گذاری افراد، فرم‌های مشخصات و پرسشنامه ریسک تکمیل می‌گردد.
  • سنجش ریسک و مصاحبه: سنجش ریسک و ملاحظات سرمایه‌گذار در فرایند تدوین قرارداد و استراتژی مدیریت دارایی تاثیر مستقیم دارد. تیم سرمایه‌گذاری تابان در ادامه استخراج نتایج پرسشنامه، مصاحبه جامعی با سرمایه‌گذار خواهد داشت تا بر اساس آن خدمات مطلوب فرد را پیشنهاد دهد.
  • تنظیم و امضای قرارداد سبدگردانی: با توجه به توافق‌های صورت گرفته در خصوص مسیر مدیریت دارایی، میزان کارمزد و شرایط خاص هر سرمایه‌گذار، قرارداد موضوع سبدگردانی تنظیم و به امضای شرکت و سرمایه‌گذار می‌رسد.
  • تنظیم نامه ایجاد کد سبدگردانی: شرکت سبدگردان موظف است بابت هر قرارداد سبدگردانی، کد سبد اختصاصی از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت نماید؛ در همین راستا نامه ایجاد کد سبدگردانی توسط شرکت تابان تهیه و به امضای طرفین قرارداد و همچنین امین سبدگردان می‌رسد و برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود.
3- ایجاد سبد اختصاصی (PRX)
کد سبد اختصاصی (PRX) شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پس از دریافت نامه ایجاد کد سبدگردانی مذکور در مرحله قبل و بررسی صحت اطلاعات مندرج در نامه، کد سبد اختصاصی (PRX) را صادر و طی نامه‌ای به شرکت سبدگردان اعلام می‌کند.
4- فعال کردن کد سبدگردانی در کارگزاری‌های بورسی
شرکت سبدگردان تابان جهت ایجاد حساب کاربری اطلاعات سرمایه‌گذار، اوراق هویتی و سایر مدارک مورد نیاز را به کارگزاری‌های بورسی ارسال می‌کند.
5- شروع معاملات و اجرای قرارداد
پس از فعال شدن کد سبدگردانی، امکان انجام معاملات برای کد مربوطه فراهم می‌شود و شرکت تابان با توجه به استراتژی‌های مدیریت دارایی خاص هر سرمایه‌گذار که در مراحل قبل احصا شده است، اقدام به انجام فرآیند مدیریت دارایی و معاملات برای کد مذکور می‌کند.
بزرگترین سهامداران با تابان در بازار های مالی سرمایه گذاری می کنند